Cercador de continguts de IDAE

icono facebook icono twitter
Infomación IDAE
Regístrate
  • Inici >
  • MOVELE. Estratègia Integral per al vehicle elèctric
A +    A -   

MOVELE. Estratègia Integral per al vehicle elèctric

L'IDAE i la mobilitat elèctrica

Projecte Pilot MOVELE. (Proyecto Piloto de MOVilidad ELECtrica)

El Pla d'Activació de l'Estalvi i l'Eficiència Energètica 2008-2011, aprovat pel Consell de Ministres el 1/8/2008, inclou en la seva Mesura núm. 4 el desenvolupament d'un projecte pilot d'introducció de vehicles elèctrics amb l'objectiu de demostrar la viabilitat tècnica, energètica, i econòmica d'aquesta alternativa de mobilitat.

El Projecte MOVELE, gestionat i coordinat per l'IDAE, consisteix en la introducció en un termini dos anys (2009 i 2010), dintre d'entorns urbans, de 2.000 vehicles elèctrics de diverses categories, prestacions i tecnologies, en un col•lectiu ampli d'empreses, institucions i particulars, així como en la instal•lació de 500 punts de recàrrega per a aquests vehicles, amb els següents objectius:

Demostrar la viabilitat tècnica i energètica de la mobilitat elèctrica en els entorns urbans, posicionant Espanya entre les poques experiències reals de demostració de les tecnologies de mobilitat amb energia elèctrica.

Activar dintre de les administracions locals implicades mesures que impulsin aquest tipus de vehicles: infraestructura pública de recàrrega, reserva de places d'aparcament, circulació per carrils bus-taxi, etc.

Implicar a empreses del sector privat en la introducció del vehicle elèctric: empreses elèctriques, empreses d'assegurances i de finançament (renting), etc.

Servir com a base per a la identificació i impuls de mesures normatives que afavoreixin aquesta tecnologia: mesures fiscals en la compra o ús dels vehicles, tarifes de subministrament, modificació de normes que impedeixin la seva evolució (accés a punts de recàrrega en habitatges comunitaris, homologació), etc.

El Projecte disposa d'una dotació de 10 milions d'euros destinats als següents conceptes: Infraestructures de recàrrega (15%), Gestió, estudis i seguiment (5%) i Adquisició de Vehicles (80%).

Gráfico que muestra el reparto de fondos del proyecto MOVELE

 


Activitats d'IDAE en el marc del Pla MOVELE

Desenvolupament d'accions marcades en el Pla d'Acció d'Impuls del VE 2010-2012:

  1. Suport a les ciutats amb Mobilitat Elèctrica: Guia, Segell MOVELE, Conveni amb FEMP.
  2. Suport al desenvolupament d'infraestructures de recàrrega. Mesures de col•laboració d'IDAE amb les CCAA en el marc del PAE4+. 
  3. Pla de màrqueting de VE a les flotes: IDAE ha signat un Conveni de col•laboració amb AEGFA per dur a terme un conjunt d'accions de comunicació que permetin activar la incorporació del VE en les flotes. 
  4. Participació en projectes internacionals: EVI - Electric Vehicle Iniciative; Grup de Treball EV-HEV de l'AIE; SAB del Projecte Grid for Vehicles (G4V). 
  5. Participació en Fòrums nacionals relacionats amb el Vehicle Elèctric: Fòrum CDTI; Projecte REVE; Fòrum TIC/Sostenibilitat; FOREVE, Prospectiva VE de l'EOI; etc. 
  6. Col•laboració en el desenvolupament  de mesures normatives i legislatives de foment del VE a Espanya (RD d'ajudes per a l'adquisició de VE; RD del gestor de càrregues de VE; RD d'introducció de punts de recàrrega de VE en ciutats, edificis, pàrquings, habitatges, etc..., ITC de modificació del REBT per a incorporació de punts de recàrrega de VE en les edificacions, foment del VE en l'àmbit de l'esborrany de la Llei d'energies renovables i eficiència energètica,...).

 



Logotipo Movele Detalle de enchufe de recarga conectado a vehículo eléctrico Vehicle elèctric circulant per una carretera. Al fons es veuen dos aerogeneradors




RSS Logotip de W3C que indica CSS vàlides Logotip que indica que l’XHTML és vàlid
© IDAE Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia. C/ Madera, 8 - 28004 Madrid - Tel. 91 456 49 00
Govern d'EspanyaMinisteri d'Indústria, Energia i Turisme